دسته بندی نشده

تعمیر کابل کواکسیال

تعمیر-کابل-کواکسیال-1

تعمیر کابل کواکسیال از جمله اقداماتی است برای صرفه جویی در هزینه های زندگی باید یاد بگیرید در این محتوا برای شما اول تعریفی از کابل کواکسیال، نحوه تعمیر کابل کواکسیال، تفاوت کابل و سیم ،  و اینکه اگر کابل کواکسیال ازهم جدا شد چگونه هم وصل کنید با ما همراه باشید.

تعریف کابل کواکسیال

کابل کواکسیال نوعی کابل است که برای انتقال داده های صوتی و تصویری استفاده می شود. این کابل ها برای انتقال داده های ویدئویی و صوتی در ایستگاه های رادیویی، خانه ها و حتی دوربین های مدار بسته استفاده می شوند.

این نوع کابل که از ابتدای قرن بیستم مورد استفاده قرار گرفته است، پتانسیل بالایی در انتقال داده های صوتی و تصویری با کیفیت بالا دارد. بنابراین کابل کواکسیال به طور کلی دارای ایراداتی است و چرا در برخی موارد به جای این ماده از فیبر نوری و سایر موارد مشابه و حتی امواج بی سیم استفاده می شود.

کابل کواکسیال دارای یک هسته مسی رسانا در قسمت داخلی یا میانی است که با یک عایق ضخیم پوشیده شده است. این لایه محافظ همچنین دارای یک پوشش نازک ضد رسانا است که استحکام یک ماده محافظ مانند آلومینیوم را در اطراف خود دارد.

 

.ممکن است در زندگی روزمره خود با کابل کاربران مواجه شده باشید و ندانید چگونه آنها را برطرف کنید. اگر بخواهید کایل را جایگزین کنید، این ممکن است پرهزینه باشد.

در این مقاله سعی شده است تا نحوه تعمیر کابل کواکسیال را به کاربران نشان دهیم.

چندین ابزار برای تعمیر کابل کواکسیال مورد نیاز است:

چسب حرارتی، کاتر، رابط و برس مورد نیاز است.

برای رفع کابل کواکسیال ابتدا باید به محل برش چسب حرارتی زده و شکاف داخل آن را ببندیم

دوم، قسمت آسیب دیده را با کاتر جدا کنید.

سومین اتصال انتهای کابل شکسته است.

مراحل تعمیر کابل کواکسیال 2

قسمت آسیب دیده را با کاتر از روی کابل جدا کنید.

دور قسمت های جدا شده برای کابل را محکم بپیچید.

برای این کار شروع به چرخاندن قسمت سیاه کنید

با برس موجود، قسمت نقره ای درب داخلی کابل را خم کنید.

از چسب الکتریکی مایع برای ایجاد یک لایه جدید استفاده کنید. یادتان باشد که چسب مایع را خشک کنید

طبق مراحلی که برای شما توضیح دادیم این کار را با دقت انجام دهید. مشکل کابل کوکسیال شما را حل می کند.

تفاوت بین سیم و کابل کواکسیال

سیم یکی از سازه های پرکاربرد است که از مس و آلومینیوم ساخته شده است.

با سیم یا نخ و برخی از آنها سمپاش های چند رزوه ای هستند.

اما کابل از چندین سیم عایق تشکیل شده است، مانند منبع تغذیه کابل و کابل کواکسیال که در مقالات قبلی توضیح دادیم.این ساده ترین راه برای شناسایی سیم کابل است، اگر کابلB به طور معمول عایق باشد، سیم قابل مشاهده است، بنابراین در انتخاب سیم و کابل اشتباه نکنید.

مثلاً کسانی که اصطلاح اشتباهی سیم را کابل می نامند. همانطور که در بالا ذکر شد، سیم از سیم های مسی به طور جداگانه یا در چندین رشته نازک ساخته می شود.

ما اغلب از این دو سیم و کابل در ایرانی استفاده می کنیم.

با این حال، در انگلیسی به جای آن از دو کلمه متفاوت به نام cord استفاده می کنند.

تفاوت بین این دو در این است که اولی کابل برای رسانای الکتریسیته است

کابل مخفف انتقال دینا است که برای شبکه هایی مانند صدا و تصویر استفاده می شود.

 

سیم و کابل کواکسیال تک و چند باند

سیم و کابل امروزه در بازار به ویژه سیم های چند رشته ای مورد تقاضا هستند، زیرا مردم به ضخامت سیم و انعطاف پذیری بالا در مدارهای الکترونیکی توجه بیشتری دارند.

مقاومت بسیار بالایی در برابر جوشکاری و کارهای الکتریکی برای مدارهای چند سیمه دارد.

از طرف دیگر سیم های تک هسته ای در طی چند سال به دلیل تغییرات آب و هوایی خورده یا می شکنند.

با گذشت زمان، ترک ها در نتیجه پوسیدگی فلز افزایش می یابد.

در بازار کنونی فروش مفتول و بی بی بی بی بی به هیچ وجه به صرفه نیست زیرا هزینه تولید شانه سیمی از مفتول بیشتر است.

سیم اغلب در صنعت برق برای تقویت کار با سیم های الکترونیکی و مکانیکی استفاده می شود.

مقاومت الکتریکی در کابل کواکسیال

 

به طور کلی سیم های چند هسته ای دارای شکاف خاصی در محل تلاقی سیم ها هستند.

استفاده از این کابل در فرکانس های بالای ظاهر پوست سیم های چند رشته ای رخ می دهد.پدیده پوست نیز در اثر کاهش جریان الکتریکی ایجاد می شود.

سطح مقطع سیم را برای عبور سیم افزایش می دهد.

ضخامت سیم و کابل چگونه بر کیفیت تأثیر می گذارد؟

یک جریان الکتریکی حاوی الکترون های زیادی است که از نظر تعداد الکترون ها مستقیماً با جریان الکتریکی مرتبط هستند.

هر چه جریان بیشتر باشد، تعداد الکترون ها بیشتر می شود.

باید کابل بیشتری در بخش وجود داشته باشد. بنابراین، قطر سیم و کابل بزرگتر خواهد بود. جریان الکتریکی افزایش می یابد و مقاومت جریان کاهش می یابد. سیم گرم می شود و می سوزد.

 

 

کابل کواکسیال چگونه اتصال قطع شده است؟

می توانید کابل را با روش های زیر متصل کنید:

کابل ها را وصل کنید

به این ترتیب با استفاده از یک چاقوی پلاستیکی، دو سر کابل را به طول 7 میلی متر ببرید. پوشش پلاستیکی کابل را تعویض کنید تا سیم و غلاف پایین ظاهر شود. آن را (ورق پلاستیکی) از سیم جدا کنید. رشته ها را به عقب بکشید. 7 میلی متر از انتهای آن برش دهید. غلاف فلزی مورد نیاز را بردارید و یک پوشش پلاستیکی شفاف ببرید. سیم اتصال را بردارید. بکش دو سیم اتصال را به هم وصل کنید. در این حالت اتصال برقرار می شود. اگر نمی توانید کابل ها را وصل کنید، می توانید آنها را بفروشید. طول سیم باید 7 میلی متر باشد. برای جلوگیری از ورود رطوبت، مقدار کمی گریس سیلیکون را به انتهای برش عایق بزنید. حالا تمام قسمت هایی که از روکش خارج می شود را چسب بزنید.

کابل کواکسیال قطع شده را با یک پیچ وصل کنید

به این ترتیب می خواهیم بدانیم چگونه کابلB کواکسیال قطع شده را وصل کنیم؟ پوشش پلاستیکی را 2.5 سانتی متر از محل برش برش دهید. سیم های مسی بافته شده را از هم جدا کنید. تا حد امکان در امتداد پلاستیک سیاه برش دهید. فویل فلزی را از پلاستیک عایق بردارید. عایق پلاستیکی شفاف را در امتداد لبه های پوشش پلاستیکی مشکی برش دهید و سیم را بیرون بکشید. روی لایه های محافظ برش خورده گریس سیلیکون بزنید. این عایق را آب بندی کرده و عمر کابل را افزایش می دهد. یک سیم اتصال مسی از سوراخ دوشاخه ایجاد کنید و آن را به انتهای کابل رد کنید. سپس آن را به کابل تغییر دهید. سیم اتصال خارج شده است.

سیم اتصال را کوتاه کرده و لبه های دوشاخه را وصل کنید. اگر سیم اتصال را با زاویه 45 درجه ببرید و زاویه پایین با لبه دوشاخه همسطح باشد. دسترسی آسان به پورت های کواکسیال دستگاه را در جایی بپیچید که کابل و دوشاخه به هم می رسند تا رطوبت وارد آن نشود. کابل ممکن است آسیب جدی ندیده باشد. یک شروع کوچک در آن وجود دارد. در این صورت کافی است با چسب حرارتی تعمیر شود. کابل را بررسی کنید تا متوجه شوید که آسیب چقدر است. اگر فقط عایق آسیب دیده باشد، کافی است آن را با چسب حرارتی وارد کنید. بعد از اینکه مطمئن شدید کل سطح با چسب پر شده است، کابل را کنار بگذارید تا کاملا خشک شود.

برای خرید سیم کابل با برند اطلس خراسان می توانید با واحد فروش پارس ایلدر تماس بگیرید به این امید که کاربران در هنگام خرید با هم بتوانند کابل کواکسیال را تعمیر کنند و تفاوت سیم و کابل را تشخیص دهند.

برای اطلاع از کابل خراسان و سایر انواع محصولات و تخفیفات کابل در کانال تلگرام یا اینستاگرام ما عضو شوید.

 

.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 9 =